Kolesterole Ne İyi Gelir?

'Herşeyin başı sağlık !' forumunda KadınlarCulubu tarafından 16 Nisan 2018 tarihinde açılan konu

  1. Kolesterol yani LDL değeriniz yüksek ise yemek ve içme alışkanlığınızı gözden geçirmeniz gerekiyor demektir. Artık midenizi yoracak ağır yemeklerden uzak durmanın vakti gelmiş demektir. Doymuş yağları hayatınızdan çıkarmanız gerekecektir. Hayvansal gıdalar, süt ve tereyağı gibi besinler doymuş yağlarca zengindirler. LDL değerinizi düşürmek istiyorsanız bu gıdalardan az tüketmelisiniz. Bunların yerine soya fasülyesini tercih edebilirsiniz. Hem bu sayede kalp sağlığınızı da koruma altına almış olursunuz. Fasulye de lifli bir besin olduğundan kolesterol sorunu olan kişiler için ideal bir besindir. Beslenme alışkanlığınızı değiştirmeniz kolesterol değerlerinizin düşmesine sebep olacaktır böylece siz de daha sağlıklı bir ömür süreceksiniz. Yulaf, elma ve sebze meyve gibi gıdalara yönelmelisiniz. Kalp sağlığınız için somon balığı tüketmeniz çok önemlidir. Çünkü içeriğindeki omega-3 yağ asitleri kolesterolünüzün düşmesini sağlar. Tekli doymamış yağ asitleri içeren avokado ülkemize dışarıdan gelen bir meyve olup kolesterol için çok faydalıdır. Kötü kolesterol değerlerini azaltıcı etkiye sahiptir. Hemen her mutfakta bulunan sarımsakta gizli bir savaşçıdır. Kalp ve damar sağlığı için etkin bir rol oynayan sarımsak kanın pıhtılaşmasını önleyerek damar tıkanıklığına karşı koruma sağlar. Yeşil yapraklı sebzelerden olan ıspanak kalp sağlığı için çok gerekli bir besindir. Kolesterole bağlı atardamar yapışmalarını önler ve kalp sağlığınızı korur. Sizi olası kalp krizlerine karşı korur. Kuruyemişlerden ceviz, fındık ve bademin enerji verici özelliğini bilmeyen yoktur ama bu yemişlerin bir özelliği daha vardır ki o da kalp sağlığına olan faydalarıdır. Sürekli ama abartmadan kuruyemiş yiyen kişiler kalp ve damar rahatsızlıklarına daha az yakalanırlar. Her yerde içtiğimiz çaylar antioksidan yönünden çok güçlüdürler ve kolesterole bağlı damar tıkanıklarına karşı mücadele eder. Tansiyonu düşürür ve kolesterolü azaltıcı etkiye sahiptirler. Çay gibi antioksidan içeren siyah çikolata da damarların yapışmasını engelleyerek kalp sağlığınıza katkıda bulunurlar. Tüm bunların yanında kolesterol sorunu olan kişiler varsa fazla kilolarından kurtulmalıdırlar. Alkol ve sigaradan kesinlikle uzak durmalı ve fiziksel aktivitelerini arttırmalıdırlar.
     
  2. dolunay

    dolunay Üye Kayıt Kullanıcı

    Katılım:
    21 Mart 2018
    Mesaj:
    213
    Alınan Beğeniler:
    5
    Ödül Puanları:
    18
    Kolesterole Ne İyi Gelir?

    Kolesterol yani LDL değeriniz yüksek ise yemek ve içme alışkanlığınızı gözden geçirmeniz gerekiyor demektir. Artık midenizi yoracak ağır yemeklerden uzak durmanın vakti gelmiş demektir. Doymuş yağları hayatınızdan çıkarmanız gerekecektir. Hayvansal gıdalar, süt ve tereyağı gibi besinler doymuş yağlarca zengindirler. LDL değerinizi düşürmek istiyorsanız bu gıdalardan az tüketmelisiniz. Bunların yerine soya fasülyesini tercih edebilirsiniz. Hem bu sayede kalp sağlığınızı da koruma altına almış olursunuz. Fasulye de lifli bir besin olduğundan kolesterol sorunu olan kişiler için ideal bir besindir. Beslenme alışkanlığınızı değiştirmeniz kolesterol değerlerinizin düşmesine sebep olacaktır böylece siz de daha sağlıklı bir ömür süreceksiniz. Yulaf, elma ve sebze meyve gibi gıdalara yönelmelisiniz. Kalp sağlığınız için somon balığı tüketmeniz çok önemlidir. Çünkü içeriğindeki omega-3 yağ asitleri kolesterolünüzün düşmesini sağlar. Tekli doymamış yağ asitleri içeren avokado ülkemize dışarıdan gelen bir meyve olup kolesterol için çok faydalıdır. Kötü kolesterol değerlerini azaltıcı etkiye sahiptir. Hemen her mutfakta bulunan sarımsakta gizli bir savaşçıdır. Kalp ve damar sağlığı için etkin bir rol oynayan sarımsak kanın pıhtılaşmasını önleyerek damar tıkanıklığına karşı koruma sağlar. Yeşil yapraklı sebzelerden olan ıspanak kalp sağlığı için çok gerekli bir besindir. Kolesterole bağlı atardamar yapışmalarını önler ve kalp sağlığınızı korur. Sizi olası kalp krizlerine karşı korur. Kuruyemişlerden ceviz, fındık ve bademin enerji verici özelliğini bilmeyen yoktur ama bu yemişlerin bir özelliği daha vardır ki o da kalp sağlığına olan faydalarıdır. Sürekli ama abartmadan kuruyemiş yiyen kişiler kalp ve damar rahatsızlıklarına daha az yakalanırlar. Her yerde içtiğimiz çaylar antioksidan yönünden çok güçlüdürler ve kolesterole bağlı damar tıkanıklarına karşı mücadele eder. Tansiyonu düşürür ve kolesterolü azaltıcı etkiye sahiptirler. Çay gibi antioksidan içeren siyah çikolata da damarların yapışmasını engelleyerek kalp sağlığınıza katkıda bulunurlar. Tüm bunların yanında kolesterol sorunu olan kişiler varsa fazla kilolarından kurtulmalıdırlar. Alkol ve sigaradan kesinlikle uzak durmalı ve fiziksel aktivitelerini arttırmalıdırlar.