Çilekli Smoothie İster misiniz?

  • Konuyu başlatan KadınlarCulubu
  • Başlangıç tarihi
K

KadınlarCulubu

Misafir
Çilekli milkshake gibi harika bir tadın ikizi sayılayacak diğer içecek çilekli smoothie diye bilinir. İngilizce’de tatlı dilli adam anlamında kullanılan kelimenin ruhuna uyan bir lezzet böylece yaratılmış oluyor. Sadece renginden dolayı bile sevebilirsiniz. Peki ama bu lezzetin kalorisi ne kadar diye soranlar ise bu soruyu hiç akıllarına getirmesinler.

Kaloriyi Lütfen Sormayınız
Bir porsiyon yani büyük bir bardak çilekli smoothie 190 kaloriyi buluyor. Yazın çok tüketilen kolalı meşrubatların verdiği zararlar göz önüne alındığında bu çeşit sevimli içecekler aslında masum sayılırlar, sadece fazla besleyiciler. Ama çocuklar için sağlıklı olduğunu da hatırlatalım.

Nasıl Yapabilirsiniz?
10 tane kadar çileği ayıklayıp süzün, blender haznesine koyun. 2 top sade dondurmayı (çilekli da koyabilirsiniz, alacağınız meyve tadı artar), üç çorba kaşığı süt, üç çorba kaşığı yoğurt ve üç dört parça buz ile birlikte çekin. Çocuklar için hazırlıyorsanız buzu koymayabilirsiniz. Karışımınızın her tarafı eşit yoğunlukta olsun. Eğer istiyorsanız içine biraz toz şeker ekleyebilir, yoğurt yerine labne peyniri de kullanabilirsiniz. Bu basit ipuçları değişik servis önerileridir. Diyet smoothie gibi kavramlara da rastlayabilirsiniz. Bu tariflerde avokado ya da kivi gibi meyveler kullanılıyor.

Orman Meyveli Smoothie de Deneyebilirsiniz
İlla kalorisi az olsun diyenler ise dondurmayı, şekeri, sütü falan bir kenara koyup çilek, yaban mersini, ahududu, böğürtlen ve biraz taze naneyi bir bardak yarım yağlı kefir ile birlikte bender’da çevirsinler ve bekletmeden içsinler. Bu içecek hafif pütürlü kalabilir. İsteyen içine birkaç parça buz atsın. Sonuçta kırk derece sıcakta içilecek nefis tatlar oluyorlar. Bakterilerin mayaladığı kefir dolaşım sistemini düzenlemeye de yardımcı olacak. Kırmızı meyvelerin tadı ise her zaman harikadır.